بلاگ

همه چیز درباره میتسوبیشی asx

میتسوبیشی asx

میتسوبیشی asx یا میتسوبیشی RVR و میتسوبیشی اوتلندر اسپرت از سال 2010 روی خط تولید این خودروساز مطرح ژاپنی قرار دارد.
میتسوبیشی asx کراس اوور جمع و جور کمپانی سه الماس نشان ژاپنی است و شرکت میتسوبیشی با ارائه این خودرو به بازار قصد داشت تا طیف وسیعی از علاقمندان به خودرو های کراس اوور را به سمت این محصول جذب کند که باید گفت در این زمینه نیز بسیار موفق بوده است .
شرکت آرین موتور که نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران را بر عهده دارد و وارد کننده لوازم یدکی میتسوبیشی asx می باشد ، این کراس اوور جمع‌وجور ژاپنی را در قالب مدل‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ وارد بازار ایران کرد. همچنین دو فیس لیفت پشت سر هم از این خودرو با مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسیده است  که شامل تغییراتی در سپرها، دیفیوزر‌، چراغ‌ها و دیگر جزئیات ظاهری این خودرو می‌شد.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز درباره میتسوبیشی asx برای شما بیان کنیم و به معرفی دقیق این خودرو بپردازیم .

 

معرفی میتسوبیشی asx

 

خودروی میتسوبیشی ASX یک خودروی شاسی بلند شهری می باشد ابعاد این خودرو از سایر خودروهای شاسی بلند موجود در کشور قدری کوچکتر است و از لحاظ مصرف سوخت نیز به علت استفاده از یک موتور 2000 سی سی بسیار بهینه است .

دربیشتر بازارهای جهانی، و به‌خصوص در بازار آمریکای شمالی، میتسوبیشی ASX همچون گذشته‌سه‌تیپ ES و SE و GT را دارد ولی در ایران این کراس اوور جمع‌وجور ژاپنی ابتدا با دو نسخه تیپ ۲ و ۴ روانه بازار شد اما مدل‌های فیس لیفت صرفا در نسخه تیپ ۴ یعنی مدل فول آپشن در بازار کشورمان حضور یافتند.

با ورود به این خودرو با کیفیت بی مثال اجزا و لوازم داخلی خودرو رو به رو خواهید شد کیفیت اجزایی مانند داشبورد ،فرمان ،تودری ها ،صندلی و . . . بسیار بالا می باشد .طراحی جلو داشبورد خودرو نیز مانند طراحی بدنه است ولی در ظاهر مانند خودروهای مختلف دیگر است و نوآوری زیادی مشاهده نمی کنید .ولی از لحاظ کاربری تمام امکانات از قبیل سیستم مولتی مدیا،سیستم تهویه و دسترسی به امکانات دیگر در وضعیت دسترسی بسیار خوبی قرار گرفته است .

 

میتسوبیشی ASX

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی لنسر| لوازم یدکی اوتلندر

 

ظاهر خودروی میتسوبیش asx

 

ظاهر میتسوبیشی ASX در کلیه مدل‌های آن از لحاظ کلی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و یک نوع طراحی را از خود به نمایش می‌گذارند؛ با این حال فیس لیفت‌های صورت گرفته در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سبب شده تا نمای بدنه این خودرو به ویژه در قسمت چهره و ناحیه پشت، به‌روزتر، زیبا و پویاتر از گذشته به نظر برسد. به ویژه بهره‌گیری از جلوپنجره اصطلاحا دینامیک در مدل‌های فیس لیفت ASX سبب شده تا مشتریان شاهد نمایی خوشایندتر در این خودرو ژاپنی باشند.

همچنین بخوانید:  مقایسه اوتلندر و راوفور؛ مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین خودروی ژاپنی

 

نمای جلوی میتسوبیشی ASX

 

در نمای کناری، ASX واقعاً یک جنتلمن ساده و آراسته است. یک خط شانه هماهنگ با فرم دهی پایین درها، که به زیبایی گلگیرها را به هم متصل کرده است، سراسر بدنه را در برگرفته است. آینه ها زیبا و رینگ ها مطابق جثه بدنه هستند. ریل روی سقف و پلاستیک رکاب ها، هم زیبا هستند و هم کیفیت خوبی دارند. ستون A و B و C نیز کاملاً هماهنگ با فرم طراحی شکل گرفته اند و علاوه بر آن ستون A جلوی دید شما را نمی گیرد.

 

نمای کناری میتسوبیشی ASX

در نمای پشت نیز هماهنگی کاملی می بینید. چهره اخموی ASX همان المان های نمای جلو را دارد. سپر عضلانی، چراغ های کشیده و درِ صندوق فرم دهی شده است. گرافیک چراغ ها جالب است.

 

نمای پشت میتسوبیشی ASX

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

 

کابین و فضای داخلی میتسوبیشی asx

 

طراحی کابین میتسوبیشی ASX ساده و با کیفیت است و داخل آن در کنار پلاستیک از چرم دوزی نیز استفاده شده که همگی کیفیت مطلوبی دارند. صندلی های ASX راحت هستند و بدن را در بر می گیرند، کیفیت چرم استفاده شده در روکش صندلی ها نیز در این کلاس و در مقایسه با رقبا در بهترین سطح ممکن است.

فضای سر و پا در ردیف عقب ناکافی نیست اما از رقبایی مانند توسان کوچک تر است. کنسول میانی داشبورد این خودرو به رنگ مشکی پیانویی است و بستگی به سطح آپشن، در میان آن می توان مانیتور یا پخش MP3 را مشاهده کرد.

 

کابین میتسوبیشی asx

کمی پایین تر از پخش خودرو نیز پنل تهویه مطبوع اتوماتیک آن قرار گرفته است. پشت دسته دنده هم کلید مربوط به تنظیم حالت های مختلف سیستم 4WD خودرو به چشم می خورد. فرمان سه شاخه خودرو هم طراحی زیبایی دارد و دکمه های مربوط به کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن قرار دارند. دو شیفتر فلزی ثابت نیز برای تعویض دنده ها به صورت دستی در پشت فرمان در نظر گرفته شده. در نهایت، سقف پانورامای یک تکه و نورپردازی های نارنجی رنگ اطراف آن نیز نمای بسیار زیبایی به داخل ASX داده اند.

 

مشخصات فنی خودرو میتسوبیشی asx

 

میتسوبیشی asx در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های متنوعی قابل سفارش است که بین 1/6 تا 2/4 لیتر حجم دارند. این خودرو با یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی در بازار کشور ما عرضه شده است که تقریبا در رنج میانی پیشرانه‌های قابل‌سفارش در بازارهای جهانی قرار می‌گیرد. پیشرانه مذکور، حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 197 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به چهار چرخ میتسوبیشی asx انتقال می‌دهد.
میتسوبیشی asx با این مشخصات فنی، برای طی‌کردن هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی به 8/4 لیتر سوخت نیازمند است. شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت این زیباروی ژاپنی نیز به ترتیب برابر با 11/5 ثانیه و 191 کیلومتر بر ساعت است.

همچنین بخوانید:  تویوتا پرادو بخریم یا لندکروز؟ + مقایسه فنی و ظاهری

موتور میتسوبیشی asx

در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو نیز از نوع 4WD بوده و 3 حالت 2WD (انتقال نیرو فقط به چرخ های جلو)، 4WD (انتقال نیرو به هر 4 چرخ با تقسیم گشتاور خودکار بین محور ها) و 4WD Lock (انتقال نیرو به هر دو محور به صورت 50-50) را دارا می باشد. ترمز های ASX هم مجهز به سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز میان چرخ ها (EBD) هستند.

 

آپشن ها و امکانات ایمنی خودروی میتسوبیشی asx

 

میتسوبیشی ASX موفق شده در تست های تصادف 5 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند و در بالاترین سطح ایمنی قرار بگیرد. این خودرو به 6 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای های جلو و عقب مجهز است و سیستم های کمک رانندگی آن مانند سیستم کنترل پایداری (ASC)، سیستم کنترل هرزگردی (TCL) و ترمز کمکی هنگام حرکت در سربالایی (HSA) نیز تجربه رانندگی با ASX را ایمن تر می کنند.
میتسوبیشی ASX در مدل های فول (تیپ 4) امکاناتی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور، سیستم صوتی راکفورد فازگیت با 9 بلندگو، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانورامای یک تکه، چراغ های جلو زنون با تنظیم ارتفاع نور خودکار، سیستم شستشوی چراغ های جلو، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های جلو زنون HID، سنسور پارک و دوربین دنده عقب را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می دهد.

 

میتسوبیشی ASX

 

مزایا و معایب میتسوبیشی asx

 

مزایای میتسوبیشی ASX

 

  • ایمنی بالا

در بخش ایمنی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. از تجهیزات ایمنی این خودرو باید به ۷ عدد کیسه هوا شامل ۲ عدد برای راننده و سرنشین جلو، ۲ عدد ایربگ جانبی، ۲ عدد ایربگ پرده ای و یک عدد ایربگ زانویی اشاره کرد. کیسه هوای زانویی راننده، موردی است که در سایر رقبا مشاهده نمی شود و باید آن را یکی از مزایای میتسوبیشی ASX نسبت به خودروهای هم رده دانست.
از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو باید به سیستم کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل کشش، دوربین دید عقب، ترمز کمکی حرکت در سطوح شیب دار و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز اشاره کرد. با همین مشخصات و امکانات، میتسوبیشی ASX موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP اروپا شده است.

 

  • استهلاک پایین

گیربکس این خودرو نیز از نوع ضریب متغیر(CVT) است. این گیربکس ها به این دلیل که همیشه در بهترین ضریب قرار دارند، فشار مضاعفی به موتور وارد نمی کنند. میتسوبیشی ASX را باید مانند بسیاری دیگر از خودروهای ژاپنی، اتومبیلی کم دردسر و کم استهلاک دانست. ترکیب این موتور کوچک با گیربکس CVT سبب شده است، مصرف ترکیبی این خودرو حدود ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که مصرف سوخت مناسبی برای یک کراس اوور جمع وجور محسوب می شود.

همچنین بخوانید:  معرفی خودروهای پاک در سال 2022

 

  •  ابعاد و فضای مناسب

ابعاد میتسوبیشی ASX برای یک کراس اوور شهری خیلی خوب است. این خودرو نه آن قدر کوچک است که درون آن احساس تنگی کنید و نه آن قدر بزرگ است که رانندگی با آن در شهر خسته کننده شود. ابعاد این خودرو برای رانندگی روزمره بسیار مناسب به نظر می رسد و می توانید برای هر نوع استفاده ای روی آن حساب باز کنید. صندوق عقب نیز ۴۴۲ لیتری فضای کافی برای قرار دادن اشیا دارد و در صورت نیاز امکان تا کردن صندلی های ردیف دوم نیز وجود دارد تا به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید.

 

معایب میتسوبیشی ASX

 

  •  قوای فنی ضعیف

موتور میتسوبیشی گرچه کیفیت خوبی دارد و قدرت آن برای استفاده روزمره کافی به نظر می رسد، اما از یاد نبریم که این خودرو در بین رقبای خود از ضعیف ترین موتور برخوردار است؛ در واقع اکثر رقبا یا از موتورهای ۲.۴ لیتری استفاده می کنند یا مجهز به سیستم های پرخوران هستند!.

 

  • طراحی کابین

طراحی کابین را باید از بزرگ ترین نقاط ضعف میتسوبیشی ASX دانست. با توجه به اینکه طراحی کابین این خودرو متعلق به سال ۲۰۱۰ میلادی است، در حال حاضر نمای کلی آن رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته است و با معیارهای روز هماهنگی ندارد. گرچه در نمونه فیس لیفت این خودرو، کمپانی میتسوبیشی با تعویض غربیلک فرمان و ایجاد چند تغییر کوچک سعی کرد تا خودرو را بروزرسانی کند، اما ASX همچنان از این نظر در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد.

 

  • عیب سوم کیفیت سواری پایین

میتسوبیشی ASX نیز مانند بسیاری از کراس اوورها با مشکل خشکی سواری مواجه است. در صورت عبور از دست اندازهای سطح جاده، درون کابین میتسوبیشی ASX تکان های زیادی احساس می شود؛ در مسافت های طولانی این موضوع می تواند برای سرنشینان خودرو بسیار آزاردهنده باشد. خشکی سواری میتسوبیشی ASX زمانی جلوه بدتری پیدا می کند که بدانید در قبال این تعلیق خشک هندلینگ جالبی هم عایدتان نمی شود!.

 

میتسوبیشی asx

 

جمع بندی

 

میتسوبیشی asx با توجه به تعداد کم‌تر و قیمت ارزان‌تر نسبت به رقبای کره‌ای خود، برای افرادی که دنبال یک کراس‌اوور مدرن، باکیفیت، کم‌دردسر و تا حدودی خاص هستند، انتخابی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.
اگر در رنج قیمتی که میتسوبیشی ASX در آن قرار دارد، یک کراس‌اوور شهری کم دردسر و ایمن می‌خواهید و فاکتورهایی مانند شتاب یا هندلینگ خیلی برایتان مهم نیستند، ASX ممکن است انتخاب خوبی برایتان باشد، اما چنانچه در این رنج قیمتی به دنبال قدرت بالا، امکانات بیشتر و بازار خرید و فروش پررونق هستید باید به سراغ گزینه‌های دیگری مانند کیا اسپورتیج یا هیوندای توسان بروید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *