بلاگ

نسل جدید اوتلندر – ناجی بزرگ میتسوبیشی

میتسوبیشی اوتلندر 2022

شرکت میتسوبیشی روزهای خوبی را پُشت سر نمی‌گذارد، مخصوصا در بازارهای مهمی همچون ایالات متحده آمریکا که تثبیت جایگاه در آنها، برای هر خودروسازی بسیار حایز اهمیت است. میتسوبیشی از حدود سال ۲۰۱۵ تاکنون، با مشکلات مالی و کاهش تقاضا برای محصولات رو‌به‌رو بوده است؛ درحالی‌که سال ۲۰۱۱ رتبه‌ی نهم پرفروش‌ترین خودروساز جهان را دراختیار داشت. این برند باسابقه‌ی ژاپنی از سال ۲۰۱۶ عضو گروه تجاری آلیانس متشکل از نیسان و رنو شد و ۳۴ درصد سهامش را به نیسان واگذار کرد.

با شراکت تازه‌ای که این خودروساز ژاپنی با دیگر هموطن خود، نیسان آغاز کرده، به نظر قرار است خون تازه در رگ‌های میتسوبیشی تزریق شود. اولین محصول این همکاری مشترک نیز نسل جدید اوتلندر است که برپایه پلتفرم مشترک با نیسان روگ (ایکس‌تریل) جدید طراحی و مهندسی شده. به بیان دقیق‌تر، پیشرانه، اتاق و بسیاری از متعلقات میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ مشترک با نیسان روگ ۲۰۲۲ است با این تفاوت که اوتلندر، بصورت استاندارد با پیکربندی ۳ردیف سرنشین عرضه می‌شود. در ادامه به معرفی دقیق این خودرو خواهیم پرداخت.

 

طراحی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲

 

این خودرو به عنوان پرچم دار مدل های جدید میتسوبیشی در نظر گرفته شده است، این بدان معناست که از این پس این نوع طراحی را در خودروهای میتسوبیشی خواهیم دید. نسل جدید اوتلندر ۵٫۰۸ سانتی متر عریض تر از نسخه قبل شده و فاصله محوری هم در این نسخه از ۲۶۶٫۹ سانتی متر به ۲۷۰٫۵ سانتی متر افزایش داشته است. این تغییر ابعاد باعث می شود در نسل جدید اوتلندر فضای پای بیش تر را در جلو و عقب داشته باشیم.

همچنین بخوانید:  معرفی روغن موتور مناسب برای خودروهای تویوتا

برای خرید محصولات لوازم یدکی میتسوبیشی اوتلندر به لینک روبرو مراجعه کنید: لوازم یدکی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر 2022

 

طراحی اوتلندر ۲۰۲۲ با الهام از طراحی خودروهای محبوب این برند مثل پاژرو شکل گرفته است که با المان هایی جدید ظاهری مدرن را در آن می بینیم. چراغ های جلو در اوتلندر ۲۰۲۲ پایین و روی سپر قرار گرفته اند و چراغ های روز به صورت خطی در بالا قرار دارند. گرچه تغییرات زیادی را در نمای کناری نسبت به نیسان روگ می بینیم اما همچنان شباهت طراحی کنار بین این دو مدل محسوس است. در عقب هم طراحی نسبت به نسخه قبل کاملاً تغییر کرده است و چراغ هایی زیبا با طراحی جدید را در عقب می بینیم.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی لنسر لوازم یدکی ASX

 

طراحی کابین میتسوبیشی اوتلندر 2022

 

در طراحی کابین اوت‌لندر از متریال با کیفیت استفاده شده است و همچنین قطعات داخلی نیز از هماهنگی مناسبی برخوردار هستند. این طراحی منحصر به فرد باعث شده تا میتسوبیشی اوتلندر از رقبای خود سبقت بگیرد. اوتلندر تنها خودرویی است که در کلاس خود با سه ردیف صندلی تولید می‌شود. کمپانی میتسوبیشی عنوان کرده که کابین اوت‌لندر بسیار راحت و آرام است و به سرنشینان آرامش خاطر زیادی را می‌دهد. در داخل این خودرو مانند اکثر اتومبیل‌های به‌روز دو صفحه نمایش قرار دارد که شامل یک نمونه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و یک ۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی – سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم می‌شود.

اوت‌لندر ۲۰۲۲ همراه با ۱۱ ایربگ، چندین پرت شارژ USB A و USB C و تودوزی پارچه‌ای به تولید می‌رسد؛ اما در تیپ‌های بالاتر از صندلی‌های چرمی، تزئینات آلومینیومی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالای تمام رنگی و سیستم صوتی ‌Bose با ۱۰ بلندگو استفاده شده است.

همچنین بخوانید:  تاریخچه میتسوبیشی

 

 

 

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2022

 

پیشرانه‌ی جدیدترین شاسی‌بلند میتسوبیشی ۲/۵ لیتری تنفس‌طبیعی و مشابه نمونه‌ی موجود در نیسان ایکس تریل خواهد بود. این تجهیزات ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. میانگین مصرف سوخت خودرو جدید میتسوبیشی در دو نسخه‌ی دیفرانسیل‌جلو یا دو‌دیفرانسیل ۸/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. دیگر فناوری مشترک بین اوتلندر ۲۰۲۲ و ایکس تریل جعبه‌دنده‌ی CVT خواهد بود.

 

مشخصات فنی اوتلندر

 

یکی از نکات مهم در مدل‌های قبلی اوتلندر، تجهیزات مخصوص نسخه‌ی دو‌دیفرانسیل بود. این مجموعه فناوری‌ها در نسل چهارم به‌روزرسانی شده‌اند و رانندگی در مسیرهای ناهموار یا جاده‌های لغزند را بهبود می‌بخشند. همچنین، ترمز هوشمند در اوتلندر ۲۰۲۲ وجود دارد که ضمن عملکرد مستقل روی هر چرخ، از لغزش و هرزگردی ناخواسته مانع خواهد شد.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو لوازم یدکی میراژ

 

قیمت میتسوبیشی اوتلندر 2022

 

قیمت پایه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ از ۲۵ هزار و ۷۹۵ دلار آغاز می‌شود؛ اما قیمت تیپ‌های بالاتر و پر آپشن‌تر هنوز مشخص نشده است. اوت‌لندر نسبت به رقبای خود مانند نیسان مورانو و هوندا پاسپورت قیمت ارزان‌تری دارد؛ اما با برخی از رقبای خود مانند نیسان روگ با قیمت ۲۵ هزار و ۶۵۰ دلار و تویوتا رافور با قیمت ۲۶ هزار و ۱۵۰ دلار در یک سطح قرار دارد.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *