بلاگ

مقایسه میتسوبیشی asx و هیوندای توسان

مقایسه میتسوبیشی asx و هیوندای توسان

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. می شود گفت که کراس اوور های متوسط و کامپکت از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی بلندها در بازار ایران هستند و دو شرکت بزرگ خودرو سازی یعنی میتسوبیشی و هیوندا توجه ویژه ای به این بازار دارند . میتسوبیشی با خودرو asx و هیوندا با توسان وارد رقابت با یکدیگر شدند . در ادامه این مقاله به مقایسه هیوندا توسان با میتسوبیشی asx می پردازیم و سعی میکنیم همه چیز در باره میتسوبیشی asx و خودروی توسان بیان کنیم تا کار انتخاب بین این دو خودرو برای شما ساده تر شود.

 

معرفی میتسوبیشی asx و هیوندای توسان

 

میتسوبیشی asx همانطور که از اسم آن پیداست یکی از محصولات کراس اوور تولید شده توسط کمپانی میتسوبیشی ژاپن است، که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه ژنو معرفی شد و به علت دارا بودن قابلیت آفرود به مانند رقیب خود محبوبیت بالایی را به دست آورده است. در مقابل توسان یکی از محصولات کمپانی هیوندای کره جنوبی می‌باشد، که تا به امروز سه نسل از این خودرو روانه بازار شده است. این خودرو دارای دو پیشرانه برقی و بنزینی است که توانسته در بازار ایران محبوبیت بسیار بالایی را به دست آورد.

برای خرید محصولات میتسوبیشی ASX به لینک روبرو مراجعه کنید: لوازم یدکی ASX

 

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی لنسر| لوازم یدکی اوتلندر

 

طراحی ظاهری

 

میتسوبیش asx

فرقی نمی‌کند که از پشت‌سر یا روبرو ASX را ببینید چراکه در هر دو حالت با نمایی اخمو سعی دارد خود را جدی جلوه دهد، چهره آن متشکل از یک ذوزنقه بزرگ با نوار کرومی است که همه خطوط نمای جلو به آن ختم می‌شود و کیفیت مونتاژ این بخش دیدگاه مثبتی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند، چراغ‌ها نیز با حالت ذوزنقه‌ای خود به خشونت ASX افزوده‌اند و مسیر دید را به دماغه برآمده خودرو هدایت می‌کنند در پایین نیز مه‌شکن‌های گرد با پوشش کرومی تقویت کننده حس اسپرت آمیخته با لوکس گرایی هستند. شیشه بزرگ جلو با اتصال به سقف پانوراما ساختاری مدرن به نمای بالای خودرو بخشیده است، با ادامه مسیر از چهره به گلگیرهای فایبرگلس جلو می‌رسیم که در محل چرخ‌ها عضلانی‌تر شده و با یک ورودی هوای کوچک در بالای آن‌ها از سادگی این بخش کاسته شده هرچند که برجسته‌ترین عنصر بصری در نمای جانبی همانا خط شخصیت مورب و عمیق بدنه بر روی درب‌ها است و به موازات آن شیشه‌های جانبی نیز شیب ملایمی را رو به بالا در عقب تجربه می‌کنند.

 

میتسوبیشی ASX

 

آینه‌های جانبی دارای راهنمای جذبی و تا حد ممکن دارای سطحی محدب هستند که در افزایش آیرودینامیک نقشی هرچند کوچک ایفا می‌کنند. در نهایت به نمای عقب و درب پنجم می‌رسیم که متاسفانه در بخش سپر به دلیل استفاده از شب‌نماهای بزرگ مجزا و چراغ مه‌شکن در وسط، اندکی شلوغ به نظر می‌رسد، اما در عوض به یمن وجود شیشه‌ای نسبتاً بزرگ فضای دید عقب مناسب است و یک اسپویلر سقفی به زیبایی بر آن سایه افکنده.

همچنین بخوانید:  مشکلات گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر

 

هیوندای توسان

ظاهر و شکل و شمایل هیوندای توسان برای رانندگانی که نسل دوم را داشته‌اند، آشنا است. جلوپنجره شش ضلعی با H منحنی هیوندای که روی سه میله افقی و دارای تزئینات کرومی قرار دارد. چراغ‌های جلو از دو سمت جلوپنجره کشیده شده و دی‌لایت‌‌ها در بالای قاب چراغ‌ها قرار گرفته است. در دو سوی سپر مه‌شکن‌های مستطیلی شکل دیده می‌شود. آینه‌های جانبی هم‌رنگ بدنه است و دستگیره‌ها از جنس کروم ساخته شده‌اند. یک خط تیز از بالای گلگیر جلو به سمت گلگیر عقب کشیده و پایین درها هم حالت تو رفتگی دارد.

در عقب خودرو، لوله اگزوز دو تایی در سمت راست سپر دیده می‌شود و در صندوق چراغ‌های عقب را به دو بخش تقسیم کرده و یک باله کوسه‌ای روی در عقب نصب شده و دور تا دور پایین بدنه را هم کیت مشکی رنگ در بر گرفته است. هیوندای توسان نسل به نسل با سبک طراحی روز جلو آمده و عضلانی‌تر شده است.

 

توسان

 

در مقایسه میتسوبیشی ASX و هیوندای توسان در بخش طراحی ظاهری شاید بهتر باشد قضاوت نهایی را به شما بسپاریم، چرا که طراحی ظاهری بدنه تا حد زیادی وابسته به سلیقه شخصی افراد است.

 

طراحی داخلی

 

گرچه هر دو این خودرو ها در دسته کراس اوور های متوسط و کامپکت طبقه بندی می شوند اما باید گفت هر دو کمپانی فضای زیادی را برای اتاق ماشین در نظر گرفته اند که البته این فضا در اتاق توسان بیشتر به چشم می آید. هیوندای این فضا را به سرنشینان عقبی اختصاص داده و در عوض صندوق عقب نسبتاً کوچکتری را برای توسان در نظر گرفته. در کفه دیگر ترازو، میتسوبیشی ASX از صندوق بزرگتری بهره مند بوده و از این جهت بار بیشتری را در خود جای می دهد.

 

کابین میتسوبیشی

 

کمپانی میتسوبیشی از نظر طراحی داخلی اتاق ASX، خلاقیت چندانی به خرج نداده و حتی در طراحی صندلی ها هم به پای زیبایی هیوندای توسان نمی رسد. دریچه های تهویه توسان در بخش مرکزی به شکل دو بال در اطراف مانیتور قرار گرفته اند و جلوه ویژه ای به بخش جلویی اتاق این خودرو بخشیده اند. نورپردازی بخش کیلومتر شمار یکی دیگر از فاکتورهایی است که به سرعت چشم را به خود خیره می سازد.

 

کابین توسان

 

شاید راحتی و پوشش چرمی صندلی های میتسوبیشی برای عده ای الویت بالاتری داشته باشد، اما بدون تعارف از رنگ و طراحی جذاب کاور صندلی های توسان نیز نمی توان گذشت! فضای زیاد کابین، طراحی جذاب فرمان و دوخت بی نقص کاور صندلی ها و ظرافت موجود در دیزاین کنسول موجب شده تا هیوندای توسان با اختلاف بالا، از رقابت در طراحی داخلی سربلند بیرون آید.

 

مشخصات فنی

 

بعد از مقایسه توسان جدید و میتسوبیشی ASX از نظر طراحی نوبت به بررسی این دو کراس اوور جذاب آسیایی از نظر مشخصات فنی به کار برده شده در آنها می‌رسد.
در جدول زیر به مقایسه میتسوبیشی و توسان از نظر مشخصات فنی پرداختیم.

 

 

مشخصاتمیتسوبیشی ASXتوسان
پیشرانهبنزینی ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپبنزینی ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ
حجم موتور۱۹۹۸ سی سی۱۹۹۹ سی سی
حداکثر قدرت۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه۱۵۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۹۷ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه۲۰۰ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
گیربکس۵ دنده، انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت (ترکیبی)۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰۱۰.۵ ثانیه۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۳ کیلومتر بر ساعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
همچنین بخوانید:  سیستم چراغ تطبیقی چیست؟

 

تجهیزات و امکانات رفاهی در توسان جدید و میتسوبیشی ASX

 

محصول کمپانی میتسوبیشی قادر است امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرارداده و شرایط رفاهی مناسبی را برای آنها فراهم نماید و اگر به دنبال خودرویی هستید که بتواند شرایط رفاهی مناسبی را برای شما فراهم نماید میتسوبیشی ASX گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. البته همان طور که اطلاع دارید خودروهای وارداتی به صورت‌های مختلف مانند فول آپشن، نیمه فول و … در اختیار مخاطبان خود قرار می‌گیرند.

 

امکانات هیوندای توسان

هیوندای توسان با بهره‌گیری از امکاناتی چون ترمز پارک برقی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، قابلیت تغییر حالات رانندگی، فرمان برقی، صندلی چرمی دارای گرمکن و سردکن در ردیف جلو، گرمکن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، چرخش اتوماتیک چراغ‌های جلو، سنسور نور، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالاییتوانسته است سطح بالایی از رفاه را برای سرنشینان خود فراهم آورد.

 

امکانات میتسوبیشی ASX

در مقابل، میتشوبیشی asx نیز در ساختمان خود از تجهیزاتی چون ترمز کمکی در سطوح شیب‌دار، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون سوییچ و استارت دکمه‌ای، سنسور باران و سنسور نور، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی خودکار، سقف پانوراما، سیستم مالتی مدیا لمسی با نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو، گرمکن صندلی‌های ردیف جلو و فرمان برقیخودرویی مناسب برای مسافرت‌های شهری به حساب می‌آید. اما آنچه از این مقایسه برمی‌آید نشان از برتری نسبی هیوندای توسان در مقابل میتسوبیشی asx دارد.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

 

تجربه رانندگی

 

میتسوبیشی ASX

با توجه به پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1998 سی‌سی و تعداد 16 سوپاپ که تحت فرمان سیستم MIVEC (سیستم الکترونیکی زمان‌بندی سوپاپ‌های میتسوبیشی) باز و بسته می‌شوند چالاکی جثه 1400 کیلوگرمی خودرو چندان عجیب نبود، تعویض دستی دنده‌ها با آرامش بود و هیچ‌گونه شوکی به خودرو وارد نمی‌شد و این به دلیل وجود جعبه دنده CVT ( Continuously Variable Transmissionبه معنی سیستم انتقال قدرتبا تعویض دنده متناوب) است، همچنین حالت تعویض خودکار دنده‌ها یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی را برای هر راننده‌ای رقم خواهد زد چراکه این نوع جعبه دنده اجازه تغییر دنده با نسبت دنده نامحدود بین بالاترین و پایین‌ترین دنده را بدون گسستگی می‌دهد، و همین امر باعث شد تا ما در تست شتاب صفر تا 100 کیلومتردرساعت با حالت تعویض خودکار نتیجه بهتری نسبت به حالت دستی کسب کنیم، چراکه پس از چهار مرتبه انجام این تست به میانگین 12.07 ثانیه برای حالت خودکار و 12.55 ثانیه برای حالت دستی رسیدیم و دلیل اختلاف این اعداد با زمان اعلام شده از سوی سازنده (11.5 ثانیه) را می‌توان به کیفیت پایین بنزین، آسفالت نامرغوب و رینگ‌ و لاستیک بزرگتر نمونه مورد آزمایش نسبت داد.

همچنین بخوانید:  واتر پمپ چیست؟ 8 مورد از مهمترین علائم خرابی واتر پمپ خودرو

هندلینگ ASX تحسین برانگیز است که بخشی از آن مربوط به سیستم تعلیق که در جلو از نوع مک‌فرسون استرات و عقب اتصال چندگانه است و بخش دیگر ناشی از فرمان‌پذیری خوب و سیستم‌های کمکی همانند ASC (کنترل فعال پایداری) و TCL (کنترل کشش) است، ما نیز به منظور تست این سیستم‌ها در یک مسیر دایره‌ای به افزایش سرعت خودرو پرداختیم و هرچه به سرعت خودرو افزوده می‌شد بیشتر به احساس آرامش ناشی از ثبات و عدم از دست رفتن کنترل خودرو می‌رسیدیم، تا جایی که می‌توان با سرعت بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت وارد مسیر پیچ شد و با خیال آسوده از آن گذر کرد.

 

میتسوبیشی ASX

 

هیوندای توسان

هندلینگ توسان به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک نیز مناسب ارزیابی می‌شود. البته ذکر این نکته در اینجا ضروری است که در مجموع هندلینگ خودروهای شاسی بلند نسبت به خودروهای سدان ضعیف تر است ولی در مقایسه هیوندای توسان با خودروهای هم رده اش باید گفت که هندلینگ توسان مناسب است.
یکی دیگر از معایب هیوندای توسان نسل سوم، مربوط به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری است ، که توان تولید 155 اسب بخار قدرت و 192 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به بازار کشورمان وارد می‌شود ، در واقع میتوان گفت موتور هیوندای توسان‌های وارداتی به ایران ضعیف‌ترین موتور روی این کراس‌اوور است، و به طرز رضایت بخشی توان لازم را برای حرکت این خودرو یک و نیم تنی ندارد.
و در مورد کیفیت سواری توسان هم باید گفت که یکی از مواردی که ارزش خرید توسان را بالا میبرد سواری این خودرو است که نرمی و آسایش مناسبی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم میکند و می‌تواند شرایط بهتری را نسبت به رقبای چینی خود برای سرنشینان فراهم بیاورد. و کلام آخر اینکه از نظر ما اگر قصد خرید هیوندای توسان 2017 را دارید می‌توانید توسان را یک خودروی کراس اوور معقول و مناسب را در نظر بگیرید.

 

توسان

 

بررسی وضعیت بازار

 

طراحی داخلی حرفه ای و امکانات و آپشن های بیشتر هیوندای توسان موجب شده تا نسبت به میتسوبیشی ASX با قیمت بالاتری به خرید فروش برسد. برتری نسبی توسان میزان تقاضا را برای این خودرو بالا برده و این تقاضای بالا نیز به خودی خود فاکتوری مؤثر در میزان ارزش آن در بازار خودروی کشورمان بوده است.

از طرفی بازار دست دوم هیوندای نیز همواره داغ تر از میتسوبیشی بوده و خریداران، این کمپانی را به لطف محبوبیت بیشترش در میان جوانان ترجیح می دهند.

 

جمع بندی

 

تفاوت چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد. هر کدام از این محصولات دارای مزیت‌ها و معایبی هستند که باعث شده است هیچ‌کدام بر دیگری برتری مطلق نداشته باشند. استفاده از قطعات با‌کیفیت و داشتن قیمتی منطقی، خریداران زیادی را به سمت خرید میتسوبیشی asx هدایت می‌کند. این در حالی است که اگر از نظر بودجه‌ی مالی مشکلی نداشته باشید ممکن است زیبایی و طراحی جسورانه‌، شما را به خرید هیوندای توسان ترغیب کند.

 

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *