بلاگ

مقایسه میتسوبیشی لنسر با هوندا سیویک

هوندا سیویک یا میتسوبیشی لنسر

هوندا سیویک یا میتسوبیشی لنسر، به‌عنوان دو خودروی پرفروش و قابل اعتماد از کشور ژاپن، توجه بسیاری از خریداران ماشین‌های لوکس را به خود جلب کرده‌اند. ژاپن، از ابتدا توانسته است در بین کشورهای تولیدکننده خودرو، رتبه برتر را از آن خود کند. دو خودروی لنسر و سیویک نیز، از این قاعده مستثنی نیستند که به شکل سدان کامپکت تولید می‌شود و در حال حاضر، بین خرید این دو خودرو، رقابت زیادی وجود دارد. وجود آپشن های مختلف، در هریک از این خودروها، خریداران را دچار سردرگمی کرده است. یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه خریداران خودرو های لنسر و سیویک قرار گیرد وجود لوازم یدکی این خودرو ها است که فروشگاه گوهر بخش خیال شما را از لوازم یدکی لنسر راحت کرده است.  ما در این مطلب قصد داریم، به مقایسه این دو خودرو بپردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

هوندا سیویک 2013 و چگونگی طراحی آن

هوندا سیویک که به شکل سدان طراحی شده بسیار جمع‌وجور است. درواقع، طراحی آن به‌گونه‌ای متناسب و زیبا است که در نگاه اول، نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. اگر از نمای جانبی، سیویک را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه وجود خطی می‌شویم که از قسمت چراغ جلو تا قسمت صندوق‌عقب، روی بدنه خودرو حک شده است. وجود این خط، در زیبا جلوه دادن خودرو، بسیار تأثیر گذاشته است. صندوق‌عقب به همراه چراغ‌ها و سپر آن نیز، بسیار زیبا طراحی شده‌اند. به‌طور کلی هوندا سیویک، استاندارهای آیرودینامیک را به‌طور کامل دارد و طراحی آن بر اساس به‌کارگیری نکات دقیقی انجام شده است.

همچنین بخوانید:  مشکلات گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر

هوندا سیویک

داخل کابین هوندا نیز، تمامی نکات طراحی داخلی به‌درستی به کار گرفته شده است و تمام امکانات آن، در جای مخصوص به خود، کارگذاشته شده‌ است. فاصله زیاد داشبورد هوندا سیویک با شیشه جلویی، شکلی منحصربه‌فرد به داخل کابین آن، داده است به‌طوری که راننده به‌طور کامل بر آن مسلط است. وجود تعداد نشانگرهای الکترونیکی بیشتر در مقایسه با نشانگرهای آنالوگی در قسمت پشت آمپر خودرو، به راننده حس بهتری را منتقل می‌کند. با وجود این نشانگرهاست که راننده نسبت به داخل و خارج خودرو، اطلاعات دقیق‌تری را کسب می‌کند.

داشبورد هوندا سیویک

متریال به‌کاررفته در ساخت کابین سیویک، از مرغوب‌ترین مواد انتخاب شده است که دلیل باکیفیت بودن آن نیز، همین مورد است. به‌طوری که از نظر کلاس‌بندی، در بهترین درجه قرار دارد.به‌طور کلی، هوندا سیویک، با عنوان خودرویی با عملکردی مورد قبول و بسیار باکیفیت، شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوندا سیویک، می‌توان به هندلینگ فوق‌العاده، سیستم تعلیق بی‌نظیر، فرمان پذیری غیرقابل تصور و ترمزهای باکیفیت آن اشاره کرد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، به این نکته توجه کنید که عملکرد سیویک به‌گونه‌ای است که با تعمیرگاه، ارتباط چندانی برقرار نمی‌کند و این بزرگ‌ترین حسن آن، محسوب می‌شود.

میتسوبیشی لنسر و چگونگی طراحی آن

میتسوبیشی لنسر، به شکلی ساده طراحی شده است و ظاهری یکنواخت دارد. شاید در نگاه اول، طراحی آن، قدیمی به نظر برسد اما در کل جذاب است و برای افرادی که به دنبال خودرویی اسپرت هستند که شکلی وحشی داشته باشد، گزینه مناسبی است. درواقع، تولیدکنندگان این خودرو، در پی آن هستند تا خودرویی تولید کنند که ماندگاری بالایی داشته باشد. داخل کابین خودرو هم هماهنگ با بیرون آن، به‌سادگی رعایت شده است، ولی آنچه داخل کابین را جذاب کرده است، راحتی آن در عین جاداربودن خودرو است. ساختار داخل کابین متشکل از متریالی باکیفیت است و با توجه به ارگونومی به‌کاررفته در داخل، امکان دسترسی راحت راننده به تمامی امکانات را، فراهم کرده است.

همچنین بخوانید:  8 روش کاملا کاربردی برای تمیز کردن چراغ خودرو

میتسوبیشی لنسر

اگر بخواهیم کیفیت ادوات و کلیه پوشش‌های این خودرو را با سیویک مقایسه کنیم، باید بگوییم امکانات سیویک، از کیفیت بهتری برخوردار است. آنچه میتسوبیشی لنسر را به یک خودروی خاص تبدیل کرده است مجهز بودن آن به سیستم صوتی حرفه‌ای است که این مورد در سیویک، دیده نمی‌شود.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی اوتلندر | لوازم یدکی ASX

 

مقایسه مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر با هوندا سیویک

در هر دو خودروی لنسر و سیویک، موتوری با حجم 1.8 لیتر، به‌کاررفته است که با توان 140 اسب بخار، اجرا می‌شوند. هوندا سیویک، با دارا بودن گیربکسی 5 سرعته به‌صورت اتوماتیک، گشتاوری با مقدار 173 نیوتون متر دارد که با استفاده از آن می‌توان در عرض 10 ثانیه، سرعت خودرو را از صفر به صد، رساند. شتاب گرفتن میتسوبیشی لنسر هم با استفاده از گشتاور 176 نیوتون متری در عرض 11.4 ثانیه انجام می‌شود. میزان مصرف سوخت لنسر در هر 100 کیلومتر، چیزی در حدود 6.6 لیتر تخمین زده شده است که این میزان در هوندا سیویک، به 7.1 لیتر می‌رسد.

موتور لنسر

مقایسه امکانات و آپشن های هوندا سیویک و میتسوبیشی لنسر

هوندا بهتر است یا سیویک؟ سؤالی که برای اکثر خریداران خودروی لوکس پیش می‌آید. هوندا سیویک، امکانات بیشتر و مدرن‌تری را در خود جای داده است. ازجمله امکانات آن می‌توان به کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در مناطق سربالایی، قابلیت کنترل کردن میزان کشش و پایداری، ترمز به‌صورت پارک برقی، ترمز کردن در مواقع اضطراری، مجهز به سنسور نقطه‌ای که قابل مشاهده نیست، سنسور تغییر لاین، سنسور جلوگیری از تصادف جلوی خودرو، وجود دوربین جانبی در قسمت کمک راننده خودرو، سیستم تهویه هوا به‌صورت اتوماتیک باحالت 2 گانه، برقی و 8 حالته بودن صندلی راننده، وجود پشت‌سری‌های فعال و کمربند ایمنی به شکل پیش کشنده اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  منیفولد ماشین چیست؟

صندلی‌های سیویک نسبت به لنسر، طراحی مدرن‌تری دارند به‌طوری که راحتی راننده و سرنشینان در فواصل طولانی‌تر، به‌خوبی احساس می‌شود. میزان فضایی که برای جلوی پا در صندلی عقب هر دو خودرو، در نظر گرفته شده است، به یک میزان است. فضای بالاسرخودرو نیز، در میتسوبیشی لنسر نسبت به سیویک، برای افراد قدبلند، متناسب‌تر است.

داشبورد لنسر

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

 

آشنایی با بازار خرید میتسوبیشی لنسر و هوندا سیویک

هوندا سیویک یا میتسوبیشی لنسر، محصول کمپانی ژاپن، در کشورهای امریکایی و اروپایی، محبوب بسیاری از افراد، واقع شده است. با وجود اینکه، لنسر و سیویک توانسته‌اند در بازار جهانی بسیار خوش بدرخشند، اما برند هوندا، در بازار ایران قادر نبوده است خیلی خودنمایی کند. از آنجا که شرکت گلرنگ خودرو، به‌عنوان واردکننده هوندا، عملکرد مناسبی ندارد و درزمینه خدمات پس از فروش این خودرو، ضعیف عمل کرده است درنتیجه، حضور این برند در بازار ایران بسیار کم‌رنگ است؛ اما حضور پررنگ لنسر در بازار ایران، کاملاً قابل مشاهده است. این خودرو، سال‌های زیادی است که مورد استفاده ایرانیان قرار می‌گیرد و در حال حاضر مدل 2017 آن، به ایران وارد شده است.

سخن پایانی

چنانچه در انتخاب هوندا سیویک یا میتسوبیشی لنسر، دچار سردرگمی شده‌اید، باید بگوییم اگرچه هوندا سیویک، امکانات بیشتری دارد ولی در دسترس نبودن قطعات آن، نبود خدمات پس از فروش متناسب و وارد نشدن این خودرو به‌اندازه کافی در بازار ایران، ازجمله نقاط ضعف این خودرو به‌حساب می‌آید؛ اما میتسوبیشی لنسر، با حذف این نقاط ضعف، توانسته است جایگاه خوبی در بازار ایران پیدا کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

4 دیدگاه در “مقایسه میتسوبیشی لنسر با هوندا سیویک

  1. Nariman گفت:

    سلام
    از نظر کیفیت و متریال ساخت میتسوبیشی لنسر بهتره یا هوندا سیویک؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر بخواهیم کیفیت ادوات و کلیه پوشش‌های این خودرو رو با سیویک مقایسه کنیم، باید گفت سیویک، از کیفیت بهتری برخورداره

  2. مسعود گرگین گفت:

    سلام، وقت بخیر، ممنون از اطلاعات مفیدتون.
    به نظر شما هوندا سیویک و میتسوبیشی لنسر، هردو تولید سال‌های 93 و 94 میلادی، در مقایسه با همدیگه برای خرید از هر لحاظ، کدوم بهتره؟ و یا حتی هردو در مقایسه با مزدا 323 تیپ5؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام. ممنون از فیدبک خوبتون.
      این مورد رو بهتره از تعمیرکارهای هوندا و میتسوبیشی بپرسین. ولی هر دو بالاخره خودروی ژاپنی هستن و جزو محبوب ترین خودرو ها بین ماشین بازها هستن. به نظر اگر دنبال خودرو با این سال ساخت هستین، بیشتر اولویتتون تمیزی و سالم بودن خودرو باشه. به لحاظ کیفیت بین دو خودروساز خیلی تفاوتی با هم ندارن طبق تجربه شخصی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *