بلاگ

مقایسه تخصصی لنسر با مزدا 3

مقایسه لنسر و مزدا 3

مقایسه لنسر و مزدا3 شاید برای کسانی که تجربه کافی در زمینه خرید و فروش خودرو ندارند، کمی سخت باشد. برای مقایسه خودروهای گوناگون باید چند معیار مهم را هنگام بررسی آن‌ها در نظر گرفت و در نهایت با یک جمع‌بندی کلی ارزش خرید آن را تعیین کرد. یکی از اصلی ترین معیار ها این است قطعات یدکی خودروی مد نظرتون در بازار پیدا می شود یا خیر . البته خیالتون راحت باشد که هم لوازم یدکی لنسر و هم مزدا 3 با برند اصلی در ایران موجود می باشد . میتسوبیشی لنسر و مزدا 3 هر دو در رده خودروهای کامپکت قرار می‌گیرند که توسط دو کمپانی ژاپنی عرضه شدند. مدل 2016 لنسر طی سال‌های اخیر در ایران موجود شده و برای متقاضیان قابل تهیه است. این خودرو با نام‌های کلت لنسر، کرایسلر لنسر، داج پلیموث لنسر و… نیز شناخته می‌شود. همچنین نسل دوم و سوم مزدا 3 نیز با نام مزدا 3 نیو که گروه خودروسازی بهمن، مونتاژ آن را در دو مدل سدان و هاچ‌بک بر عهده دارد، در ایران عرضه می‌شود. مزدا 3 در ژاپن مزدا اکسلا نام دارد که برگرفته از کلمات accelerate وexcellent به معنی باشتاب و ممتاز هست.

 

مقایسه طراحی لنسر و مزدا 3

 

مقایسه لنسر و مزدا3 در وهله اول از لحاظ نحوه طراحی خارجی و داخلی هر کدام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

بررسی طراحی خارجی لنسر و مزدا 3

چراغ‌های جلوی میتسوبیشی لنسر کرومی بوده و از سیستم AFS با قابلیت تنظیم نور و سازگار با محیط برخوردار هستند که باعث می‌شود در محیط‌هایی که روشنایی کافی وجود ندارد، چراغ‌ها در جهتی که راننده فرمان را می‌چرخانند، بچرخند و تمام روشنایی معطوف به محل پیچ شود. این چراغ‌ها با فاصله بسیار کم در دو طرف پنجره‌های مشبک زیر کاپوت تعبیه شده‌اند. چراغ‌های مخصوص دید در روز و چراغ‌های مه شکن نیز زیر چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند. در دو طرف بدنه لنسر یک نوار افقی برآمده و روی صندوق عقب خودرو یک اسپویلر بزرگ در نظر گرفته شده که در طراحی ماشین حالت اسپرتی ایجاد می‌کند. چراغ دنده عقب و یکی از چراغ‌های ترمز نیز روی در صندوق قرار گرفته‌اند.

 

چراغ لنسر

 

چراغ‌های جلوی مزدا 3 که به شکل قطره اشک هستند از نوع LED بوده و به چراغ دید در روز مجهز شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز اشکی شکل هستند. پنجره مشبک جلوی ماشین نیز زیر آن‌ها قرار دارد که منجر به بزرگ به نظر آمدن کاپوت مزدا 3 در مقایسه با لنسر شده است. چراغ‌های مه شکن خودرو در دو طرف پنجره مشبک و زیر چراغ اصلی قرار گرفته‌اند. در مزدا 3 نوارهای برآمده‌ای برای پایین درها و گل گیرها در نظر گرفته شده است که حس حرکت و سرعت را القا می‌کنند.

همچنین بخوانید:  تسمه تایم چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ چه زمانی باید تعویض گردد؟

 

چراغ جلوی مزدا 3

 

مقایسه لنسر و مزدا 3 از لحاظ طراحی خارجی نشان می‌دهد که جزئیات در هر دو مورد توجه قرار گرفته است.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی اوتلندر | لوازم یدکی ASX

 

بررسی طراحی داخلی لنسر و مزدا3

اگر بخواهیم مزدا3 یا لنسر را از لحاظ طراحی داخلی بررسی کنیم، باید بگوییم که هر دو حرف زیادی برای گفتن دارند. کابین لنسر تقریبا بزرگ طراحی شده است و روی پنل جلویی راننده نشانگرهای کیلومتر شمار، دورسنج موتور، نشانگر سرعت و نشانگر میزان مصرف سوخت تعبیه شده است. در مقابل طراحان مزدا 3 پنل جلویی راننده را در ساده‌تر در نظر گرفته‌اند. لنسر فرمان چرمی دارد که قرار گرفتن دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و پدال تعویض دنده یک مزیت مثبت برای آن به شمار می‌رود؛ چراکه برای استفاده از این دو قابلیت نیاز نیست که راننده جهت نگاهش را تغییر دهد.

 

داشبورد مزدا 3

 

از طرفی ضبط با قابلیت پخش DVD، پورت USB و صفحه نمایش کنترل ضبط برای هر دو خودرو در قسمت میانی پنل راننده قرار دارند. در لنسر صفحه نمایش میان پنجره‌های مشبک سیستم گرمایشی تعبیه شده و در مزدا 3 صفحه نمایش بالای پنجره‌های مشبک و نزدیک به شیشه جلو جای گرفته‌اند که باعث می‌شود راننده حین استفاده از صفحه نمایش کنترل بیشتری به رانندگی داشته باشد.

به طور کلی می‌توان طراحی پنل و کابین مزدا 3 را در مقایسه با لنسر شیک‌تر و جوان‌پسندتر دانست. صندلی عقب‌ها هر دو ماشین نیز از قابلیت تاشوندگی برخوردارند و با خواباندن آن‌ها به فضای صندوق عقب افزوده می‌شود. به علاوه با اینکه صندلی‌های عقب در مزدا 3 و لنسر برای سه نفر با سه پشتی محافظ سر طراحی شدند، اما صندلی وسط مزدا 3 کمی بزرگتر است.

 

داشبورد لنسر

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

 

مقایسه فنی لنسر با مزدا 3

 

برای بررسی فنی باید بگوییم که گیربکس‌های لنسر از نوع CVT هستند که به سیستم انتقال قدرت مجهزند. نحوه عملکرد گیربکس‌های CVT به این صورت است که متناسب با دور موتور هنگام تعویض دنده، ضریب دنده متغیر به وجود می‌آید. این ویژگی باعث می‌شود که خودرو در ایجاد و انتخاب ضریب دنده محدودیتی نداشته باشد. با اینکه این مورد به دلیل جلوگیری از ایجاد شوک و بالا و پایین رفتن ناگهانی دور موتور هنگام تعویض دنده در سرعت‌های مختلف یک مزیت محسوب می‌شود اما از طرفی نیز مکانیسم انتقال قدرت در گیربکس CVT از شتاب‌گیری سریع و بالا رفتن شتاب صفر تا صد ممانعت می‌کند. تاثیر این موضوع خود را در اختلاف شتاب صفر تا صد این دو خودرو نشان می‌دهد که برای لنسر 11 ثانیه است ولی برای مزدا3 کمی بهتر است.

همچنین بخوانید:  نسل جدید اوتلندر - ناجی بزرگ میتسوبیشی

 

موتور مزدا 3

 

طبق یک بررسی بین مزدا 3 یا لنسر، هر دو موتور قدرتمندی دارند؛ ولی اگر از علاقمندان رانندگی پرشتاب هستید، مزدا 3 گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. در مقابل لنسر برای رانندگی در فضای شهری مناسب‌تر است.

 

موتور لنسر

 

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی لنسر و مزدا 3

 

دانستن اینکه کدام خودروی مزدا3 یا لنسر، آپشن‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد، به انتخاب خودرو مناسب شما کمک می‌کند. احتمالا سیستم صوتی قدرتمند لنسر که ساخت آمریکا است یکی از بهترین آپشن‌های آن محسوب می‌شود. این سیستم صوتی از قابلیت اتصال به 4 اسپیکر و 2 بلندگو مخصوص پخش صدا و موسیقی با صدای بلند که توییتر نام دارد، برخوردار است. با این ویژگی حتما تجربه متفاوتی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند خواهید داشت. علاوه بر این سیستم AFS چراغ جلوی لنسر نیز یکی دیگر از مزیت‌های آن است که مزدا 3 از آن برخوردار نیست.

البته صفحه نمایش بزرگتر مزدا 3 نسبت به لنسر از جمله نقاط قوت آن است که احتمالا برای راننده کارآمد خواهد بود. با این حال احتمالا لنسر از لحاظ آپشن و امکانات نسبت به رقیب خود جذابیت بیشتری برای جوانان خواهد داشت.

 

مقایسه ایمنی لنسر و مزدا 3

 

مزدا 3 از لحاظ تجهيزات ایمنی تقریبا کامل است و مدل 2013 آن که خوشبختانه در ایران نیز عرضه می‌شود در بررسی‌های انجام شده توسطEuro NCAP پنج ستاره کسب کرده است. بنابر امتیازهای به‌دست آمده مزدا 3 از بزرگسالان 93 درصد، از کودکان 86 درصد، از عابرین پیاده 65 درصد محافظت می‌کند که بسیار قابل توجه است. به علاوه در بخش تجهیزات ایمنی 81 درصد امتیاز کسب کرده است. علاوه بر آن مزدا ۳ از سیستم کنترل کشش برخوردار است که به رانندگی در مسیرهای لغزنده سهولت زیادی می‌بخشد و کنترل کردن خودرو را در صورت کم بودن اصطکاک لاستیک با زمین، برای راننده راحت‌تر می‌کند.

 

 

 

البته لنسر نیز قادر به کسب پنج ستاره از Euro NCAP بوده که درصد محافظت آن از بزرگسالان، کودکان و عابرین پیاده به ترتیب 81 درصد، 80 درصد و 34 درصد است؛ همچنین از لحاظ تجهیزات کمکی ایمنی 71 درصد امتیازها را به خود اختصاص داده‌ است. با این حال گرچه لنسر در مقایسه با مزدا3 امتیازهای کمتری کسب نموده، اما باز هم ایمنی آن قابل قبول است. لازم به ذکر است شاسی و بدنه لنسر طبق سیستم RISE طراحی شده که ضمن انتقال کمترین نیرو به سرنشینان هنگام برخوردهای شدید، از پرتاب‌ شدن ناگهانی سرنشینان به جلو ممانعت می‌کند. در یک نتیجه‌گیری کلی بین مزدا 3 یا لنسر، هر دو ایمنی خوبی دارند؛ ولی طبق امتیازات کسب شده بدیهی است که مزدا 3 بسیار قابل اطمینان خواهد بود.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره میتسوبیشی asx

 

 

 

تجربه رانندگی در لنسر و مزدا3

 

با اینکه هر دو خودرو از چهار سیلندر و تنفس طبیعی برخوردارند و از لحاظ قدرت موتور مشکلی ندارند اما لنسر رانندگی نرم‌تر و راحت‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد و برای رانندگی‌های طولانی مدت پیشنهاد می‌شود. به علاوه کابین نسبتا جادار لنسر در کنار نوع طراحی صندلی‌ها و محل قرارگیری آن‌ها، دید خوبی به سرنشینان عقب می‌دهد.

با اینکه لنسر سیستم صوتی بسیار خوبی نیز دارد، اما در مقابل مزدا 3 از شتاب حرکت بیشتری برخوردار است. از طرفی نیز سیستم ترمز و تجهیزات ایمنی کامل مزدا ۳ باعث می‌شود کنترل خودرو راحت‌تر باشد و راننده حتی حین رانندگی در جاده‌های لغزنده نیز احساس راحتی کند.

مقایسه لنسر و مزدا3 از لحاظ مصرف سوخت، نشان می‌دهد که میانگین مصرف سوخت در هر دو یکسان است که این ویژگی برای مزدا ۳ یک مزیت به‌شمار می‌رود؛ زیرا قابلیت شتاب‌گیری سریع‌تر و تجربه سرعت‌های بالاتر را در کنار مصرف سوخت مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

مقایسه قیمت لنسر با مزدا 3

 

اگر می‌خواهید بدانید که از میان دو گزینه روی میز یعنی لنسر یا مزدا 3 کدام ارزش خرید دارد؟ باید بگوییم که هر دو علاوه بر کیفیت از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. با این حال اگر اختلاف قیمت برایتان اهمیت دارد باید بگوییم که بالا بودن قیمت لنسر نسبت به مزدا 3 جدید در برخی موارد باعث می‌شود متقاضیان خرید مزدا3 و خودروهای ارزان‌تر را ترجیح دهند.

 

لنسر در نمایشگاه

 

سخن پایانی

مزدا 3 و لنسر هر دو تولید کشور ژاپن هستند و در گروه خودروهای کامپکت قرار دارند. با این حال هر کدام از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که حتما تجربه رانندگی با آن‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد. در مورد طراحی داخلی مزدا۳ باید بگوییم در مقایسه با لنسر جوان پسندتر است؛ همچنین در مقایسه لنسر و مزدا 3 از لحاظ مشخصات فنی، مزدا شتاب بیشتری دارد؛ ولی لنسر برای رانندگی در فضای شهری کمی بهتر است. ایمنی هم یک ویژگی است که هنگام انتخاب خودرو باید به آن دقت داشته باشید. خوشبختانه لنسر و مزدا 3 هر دو از ایمنی و قابلیت اطمینان خوب و قابل قبولی برخوردار هستند. با این تفاسیر اگر می‌خواهید مطمئن شوید که از میان مزدا3 یا لنسرکدام خودرو برایتان مناسب‌تر است، ببینید کدام مشخصه برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ رانندگی طولانی با احساس راحتی بیشتر یا شتاب بالا؟ سیستم صوتی خوب یا طراحی داخلی شیک؟ تجربه خود را در ارتباط با هر کدام از این خودروها با ما به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه در “مقایسه تخصصی لنسر با مزدا 3

  1. Vahid Noorollahi گفت:

    به نظر من از نظر ظاهری هم میتسوبیشی لنسر هم مزدا 3 قشنگن. از نظر سرعت کدوم مدل بهتره؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام
      بحث ظاهری یه بحث سلیقه ای هست. شتاب مزدا 3 بیشتر هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *