بلاگ

معرفی انواع تیپ های میتسوبیشی لنسر

معرفی تیپ های لنسر

سگمنت سدان و ترجیحاً سدان اسپرت، کلاسی خاص و متفاوت و صد البته ویژه‌ترین کلاس در میان دیگر کلاس‌های صنعت خودرو با هدف قشر متوسط جامعه به شمار می‌رود که سهم قابل توجهی از تولید و فروش صنعت خودروسازی جهان را به خود اختصاص داده است، سگمنتی خانوادگی، لوکس و اسپرت که هر کمپانی خودروسازی را مجبور به اختصاص بخش قابل توجهی از خط تولید و تحقیقات به این کلاس و ارائه بهترین‌های خود می‌کند. در میان شرکت‌های خودروسازی جهان هم، شرکت میتسوبیشی جزو یکی از برترین خودروسازان در این سگمنت به شمار می‌رود که با تولید مدل لنسر، یک خودروی لوکس و خانوادگی ولی در عین حال اسپرت را ارائه کرده که اغلب شرکت‌های خودروسازی در گردآوری این فاکتورها در کنار یکدیگر ناکام مانده‌اند.

در این مقاله می خواهیم به تفاوت تیپ های خودروی لنسر بپردازیم و آن ها را بررسی نماییم . شما همچنین میتوانید برای خرید لوازم یدکی لنسر کلیک کنید.

 

معرفی تیپ های میتسوبیشی لنسر

 

تیپ 1

بعد از حدود 20 سال دوری میتسوبیشی لنسر از ایران ، سال 2014 نخستین محموله از این سامورایی به خاک ایران وارد شد که این سری از میتسوبیشی لنسر ساده ترین مدل آن بود و با نام لنسر تیپ 1 شناخته میشود . لنسر تیپ 1 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری میباشد که 4 سیلندر است و به صورت خطی زیر کاپوت قرار گرفته است ، 16 سوپاپ دارد و حجم دقیق آن 1598 سی سی است و با این مشخصات قابلیت تولید 117 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 154 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 دور در دقیقه را دارا میباشد و این نیرو توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو ماشین منتقل میگردد . لنسر تیپ 1 دنده ای در حدود 1200 کیلوگرم وزن دارد ، مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 7 لیتر را به ثبت میرساند و 11.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

همچنین بخوانید:  میتسوبیشی اوتلندر بخریم یا رنو ساندرو؟

لنسر تیپ 1

 

از نظر آپشن میتسوبیشی لنسر تیپ 1 ساده ترین مدل است و امکانات آن کاملا محدود است که از جمله آنها میتوان به سیستم تهویه مطبوع دستی ، 2 ایربگ ، سیستم صوتی ساده abs و EBD اشاره کرد . هم چنین برای میتسوبیشی لنسر تیپ 1 گیربکس 4 سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش بود که در این مدل وزن ماشین به 1270 کیلوگرم رسید ، مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر بود و شتاب 0 تا 100 کیلومتر به 13 ثانیه تنزل پیدا کرده بود ؛ رینگ و لاستیک استفاده شده در میتسوبیشی لنسر تیپ 1 سایز 16 اینچ بود .

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

تیپ 2

. بعد از مدتی میتسوبیشی لنسر با همین مشخصات فنی اما با آپشن های بیشتری چون باله عقب ، چراغ جلو های هالوژنی ، سیستم صوتی پیشرفته ، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف با نام تیپ 2 به بازار عرضه شد و در نهایت میتسوبیشی لنسر تیپ 4 به بازار عرضه شد که پیشرانه 1.8 لیتری دارد و 140 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 176 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4200 و انتقال قدرت توسط گیربکس CVT از مشخصه های فنی آن است فول آپشن ترین نوع میتسوبیشی لنسر عرضه شده در ایران است که سیستم صوتی حرفه ای راکفورد ، سیستم گردش نور چراغ های جلو در پیچ یا AFS ، 7 ایربگ ، کنترل کشش و پایداری ، فرمان الکتریکی ، شیفتر تعویص دنده پشت فرمان و رینگ های 18 اینچی تنها بخشی از آپشن های آن هستند .

همچنین بخوانید:  تسمه تایم چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ چه زمانی باید تعویض گردد؟

 

لنسر تیپ 2

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی اوتلندر | لوازم یدکی ASX

تیپ 4

میتسوبیشی لنسر 1800 تیپ 4 با دو چهره در بازار کشور ما موجود است. مدل‌های 2014 و 2015 این خودرو، با وجود جلوپنجره یک‌تکه و بال فابریک روی درب صندوق‌بار، چهره‌ای خشن و اسپرت دارند که تاحدودی یادآور نسخه بسیار جذاب لنسر Evolution است. پیشرانه میتسوبیشی لنسر 1800 تیپ 4، یک نمونه 1.8 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 138 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 176 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT)، به چرخ‌های جلوی این سدان 1350 کیلوگرمی منتقل می‌کند. میتسوبیشی لنسر با این مشخصات فنی، برای طی هر صد کیلومتر مسافت به 7.9 لیتر سوخت نیاز دارد و قادر است در مدت 11.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند.

 

لنسر تیپ چهار

 

همان‌طورکه اشاره کردیم، میتسوبیشی لنسر ابتدا در نسخه تیپ 1 و با امکانات رفاهی بسیار محدود به ایران آمد؛ اما نسخه تیپ 4 علاوه بر بهبود مشخصات فنی، از نظر آپشن‌ها نیز نسبت به تیپ 1 ارتقا یافته است و امکانات رفاهی قابل‌قبولی دارد. ازجمله شاخص‌ترین امکانات رفاهی نصب‌شده روی میتسوبیشی لنسر 1800 تیپ 4، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: چراغ‌های جلو زنون با تنظیم ارتفاع اتوماتیک، قابلیت چرخش هماهنگ با گردش فرمان (AFS) و مجهز به چراغ‌شور، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، کروزکنترل، سنسور نور، سنسور باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، شیفترهای تعویض‌دنده پشت فرمان، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور 6.4 اینچی لمسی، دوربین دید عقب و…

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه در “معرفی انواع تیپ های میتسوبیشی لنسر

  1. فرامرز غلامی گفت:

    فرق کلی بین تیپ 4 میتسوبیشی لنسر با تیپ 1 چیه؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام
      نسخه تیپ 4 علاوه بر بهبود مشخصات فنی، از نظر آپشن‌ها نیز نسبت به تیپ 1 ارتقا پیدا کرده و امکانات رفاهی قابل‌قبولی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *