بلاگ

مشکلات گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر

مشکلات گیربکس لنسر

میتسوبیشی لنسر همیشه از جمله خودرو های پر طرفدار و با اصالت در دنیا بوده که سال ها تجربه حضور در بازار ایران را نیز دارد و توانسته اعتماد صاحبانش را به خود جلب کند. اما مانند هر وسیله ای دیگر ممکن است بعد از گذر زمان دچار خرابی هایی شود که در اینجا قصد داریم به مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر بپردازیم .

ما در مجموعه گوهر بخش سعی کردیم با ارائه با کیفیت ترین لوازم یدکی لنسر (لوازم گیربکس ، بدنه ، مصرفی ، موتوری و ….)  ، خیال شما را از بابت این موضوع راحت . اما بریم سراغ مشکلات گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر .

مشکلات گیربکس میتسوبیشی لنسر

روشن شدن چراغ چک موتور : یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل در گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک لنسر  است. سنسورهایی که در خودرو وجود دارد چنانچه ایرادی در آن بوجود بیاید به کامپیوتر خودرو اطلاع میدهد.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی پاجرو | لوازم یدکی میراژ

 

تکان‌‌‌‌های خودرو: اگر خودرو می‌لرزد و یا تکان‌‌‌‌های شدیدی دارد این میتواند نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس باشد در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک زمانی که خودرو شتاب میگیرد عمل تعویض دنده به سختی انجام میشود.

احساس لرزش در جعبه دنده : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک میتسوبیشی لنسر زمان تغییر دنده روان عمل میکند بنابراین هنگام تعویض خودرو، نباید احساس ضربه ،لرزش و یا لغزش کنید. اگر خودرو زمان تعویض دنده دچار مشکل شود و از آن چشم پوشی کنید این مشکل به مرور زمان بدتر شده و گیربکس و قطعات داخلی آن دچار آسیب جدی میشوند.

همچنین بخوانید:  بررسی مشخصات میتسوبیشی پاجرو

لرزش در جعبه دنده لنسر

 

تقه زدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک: دلیل اصلی این مشکل میتواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشار روغن که ناشی از ایراد درساعت و یا خرابی ویا پارگی در دسته موتور‌‌‌‌های گیربکس باشد.

شنیدن صدای وزوز از گیربکس لنسر : ممکن است به چرخ دنده آسیب رسیده باشد و یا خودرو یاتاقان زده باشد که حتما باید به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید اگر صدا از گیربکس شنیده شود.

تاخیر در عملکرد گیربکس لنسر : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک طوری طراحی شده اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت میگیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.

کم شدن قدرت خودرو: چنانچه میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک کم باشد ویا نشتی داشته باشد احتمال کاهش قدرت در خودرو‌‌‌‌های دنده اتوماتیک مانند میتسوبیشی لنسر زیاد است در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.

کاهش قدرت لنسر

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی اوتلندر | لوازم یدکی ASX

 

سروصدای خودرو در حالت خلاص : اگر صدا‌‌‌‌های غیر عادی در حالت خلاص از خودرو شنیدید مشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس و یا کثیفی روغن گیربکس ویا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ ،زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.

مکث: چنانچه خودروی شما هنگام تعویض دنده مکث داشت علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود نشانه وجود ایرادی در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک است.

نشتی روغن گیربکس : نشتی یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک است وباید فورا این ایراد را رفع کرد چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت‌‌‌‌های سنگینی به سیستم گیربکس خودروتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.

همچنین بخوانید:  تویوتا پرادو بخریم یا لندکروز؟ + مقایسه فنی و ظاهری

نشتی روغن لنسر

 

بوی سوختگی از روغن گیربکس : در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس باید هرچه سریع تر به تعمیرگاه مراجعه نمایید. یکی از دلایل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت خودرو‌‌‌‌های میتسوبیشی لنسر به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.

تعویض خود به خود دنده ها: اگر در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک به طور ناگهانی خودروی شما به حالت دنده خلاص میرود زودتر به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا ایراد بوجود آمده را رفع کند.

سخن پایانی

هر کدام از مواردی که به آن ها شاره کردیم در صورت بروز و عدم اهمیت به آن ممکن است اسیب جدی را به خودروی شما وارد کند پس سعی کنید در سریع ترین زمان ممکن خودروی خود را پیش تعمیر کار ببرید .

‫1/5 ‫(1 نظر)

2 دیدگاه در “مشکلات گیربکس اتوماتیک میتسوبیشی لنسر

  1. حامد دهقان گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم شما لوازم یدکی گیربکس میتسوبیشی لنسر هم میفروشید؟

    1. manager.kh گفت:

      سلام دوست عزیز
      از بخش محصولات درج شده در بالای سایت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *