بلاگ

آیا میتسوبیشی میراژ ماشین خوبی است؟ همه چیز درباره میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

خودروسازان ژاپنی در تولید محصولات اقتصادی و بادوام پیشرو هستند و خودرو میتسوبیشی میراژ  در بین خودروهای ساخت میتسوبیشی ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین محصول می باشد. سال 2015 که این مدل برای نخستین‌بار در بازار کشورمان عرضه شد و البته به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب و ویژگی‌های ضعیف‌تر از رقبا با استقبال چندانی مواجه نشد. اندکی بعد و از اوایل سال 2017 (زمستان 95) مدل فیس‌لیفت میراژ با طراحی ظاهری جذاب‌تر و امکانات رفاهی بیشتر مانند کروز کنترل، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دی‌لایت، استارت دکمه‌ای و هندزفری به ایران رسید و بیشتر از مدل‌های سابق میراژ با استقبال مشتریان روبرو شد.

گوهر بخش تامین کننده و وارد کننده قطعات و لوازم یدکی اصل و با کیفیت می باشد. برای دیدن محصولات لوازم یدکی میتسوبیشی میراژ بر روی لینک کلیک کنید.

در فیلم زیر که توسط گروه خودرو گراف تهیه شده، به طور خلاصه خودروی میستوبیشی میراژ 2017 مورد بررسی قرار گرفته است.

 

طراحی ظاهری میتسوبیشی میراژ

میراژ ابعاد بسیار کوچکی دارد و می توان آن را در دسته خودرو های کوچک بازار ایران قرار داد. در نمای جلو میتسوبیشی میراژ یک جلو پنجره 6 وجهی کوچک به چشم می خورد که چراغ های مجهز به دی لایت خودرو در دو سمت آن قرار گرفته اند.

در میانه کاپوت هم دو خط از جلو به عقب کشیده شده که تلاش می کنند نمای جلو را مقداری عضلانی تر نشان دهند.

میتسوبیشی میراژ

نمای کناری میراژ بسیار ساده است و تنها دو خط روی در ها به صورت شیب دار از جلو به عقب رفته اند. البته که رینگ های 15 اینچی با طرح جدید به چشم نواز تر شدن این نما کمک کرده.

نمای عقب میتسوبیشی میراژ جمع و جور طراحی شده و تقریبا شلوغ است. چراغ های عقب فرم کلی مشابه و هماهنگی با چراغ های جلو دارند.

همچنین بخوانید:  واشر گلویی اگزوز چیست؟ علائم خرابی آن چیست؟

درب صندوق ابعاد ریزی دارد و یک دستگیره مشابه دستگیره در های کناری خودرو برای باز کردنش روی آن قرار گرفته. یک بال عقب هم برای این خودرو طراحی شده که بالای درب صندوق قرار دارد تا نمای اسپرت تری به میراژ بدهد.

کابین و فضای داخلی میراژ

کابین میتسوبیشی میراژ طراحی نسبتا ساده ای دارد که البته این سادگی در این سگمنت خودرو های اقتصادی تقریبا رایج است. در متریال داخلی میراژ پلاستیک خشک به کار رفته که البته در مقایسه با رقبای این کلاس، از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

صندلی ها پارچه ای بوده و فقط در فرمان و سردنده از چرم دوزی استفاده شده است که ظاهر شیکی به کابین داده است . برای جذاب تر شدن نمای داخلی میراژ، از تریم مشکی پیانویی در فرمان، قاب دور دنده، کنسول میانی داشبورد و رودری ها استفاده شده و دکمه استارت خودرو هم برعکس روال معمول خودرو سازان در سمت چپ فرمان قرار گرفته است.

 

میراژ

در کنسول میانی داشبورد سیستم پخش MP3 قرار دارد و پایین تر از آن پنل تهویه مطبوع به چشم می خورد که می تواند بسته به سطح امکانات خودرو از نوع دستی یا اتوماتیک باشد.

در سمت شاگرد نیز یک فضای خالی بالای محفظه داشبورد طراحی شده که برای قرار دادن وسایلی مانند جعبه دستمال کاغذی کاربردی به نظر می رسد. فضای کابین میراژ مطابق انتظارات کوچک است و مناسب استفاده های خانوادگی نیست. البته فضای سر و شانه در این خودرو برای افراد قد بلند قابل قبول می باشد.

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی اوتلندر | لوازم یدکی میراژ

 

مشخصات خودرو میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ از یک پیشرانه 3 سیلندر به حجم 1200 سی سی استفاده می کند. این پیشرانه که توانایی تولید 79 اسب بخار قدرت در 6000 RPM و 100 نیوتون متر گشتاور در 4000 RPM را دارد نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو انتقال می دهد.

همچنین بخوانید:  احتمال تولید خودروهای اسپرت توسط کمپانی میتسوبیشی در سال جدید چقدر است؟

میراژ 890 کیلوگرمی شتاب صفر تا صد کیلومتر اعلامی 13.8 ثانیه ای دارد که عدد دلچسبی نیست اما وقتی بدانیم که این خودرو مصرف سوخت باور نکردنی 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش را به ثبت می رساند می توانیم ضعف شتاب آن را کاملا به دست فراموشی بسپاریم!

میراژ از سیستم فرمان برقی (EPS) بهره می برد که نرمی آن برای استفاده درون شهری مطلوب است. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو مک فرسون و در عقب اکسل یکپارچه است. ترمز های میراژ هم که به ABS و EBD تجهیز شده اند، در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای می باشد.

مشخصات فنی میراژ

مشخصات فنیویژگی
موتور 3 سیلندر 12 سوپاپه
حجم موتور1193 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت77 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور100 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 10013.8 ثانیه
حداکثر سرعت173 کیلومتر در ساعت
وزن890 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)3711 طول - 1666 عرض - 1491 ارتفاع
فاصله بین دو محور2451 میلیمتر
حجم باک35 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ترمز و پایداریABS – EBD
کیسه هوامجهز به 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین جلو)
سیستم صوتیپورت USB
دیگر تجهیزاتتنظیم تلسکوپی فرمان – فرمان تمام الکتریکی EPS - رینگ آلمینیومی 15 اینچی - چراغ های جلو هالوژن - مه شکن های جلو و عقب - سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی - آنتن سقفی - چراغ ترمز سوم بر روی باله عقب - برف پاک کن شیشه عقب - فرمان چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن - صندلی عقب تا شو - سیستم ایزو فیکس (ISO Fix) - کامپیوتر سفری بهمراه صفحه نمایشگر اطلاعات چندگانه (پیمایش، میانگین مصرف سوخت و سیستم یادآوری سرویس ...)
همچنین بخوانید:  مقایسه کامل تویوتا راوفور و هایلوکس

میتسوبیشی میراژ

امکانات ایمنی و رفاهی

میراژ 6 کیسه هوا دارد که شامل دو عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد جانبی های جلو و دو عدد پرده ای هستند. این خودرو در تست تصادف 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ گرفته که در سطح بالاتری از رقیبی مانند پیکانتو با 3 ستاره ایمنی قرار دارد.

برجسته ترین آپشن های میتسوبیشی میراژ مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، گرمکن 2 حالته صندلی های جلو، سنسور های پارک عقب، دوربین دنده عقب با نمایشگر روی آینه، چراغ های جلو HID زنون، چراغ های روشنایی در روز، کامپیوتر سفری و تهویه مطبوع اتوماتیک بهره می برد که لیست بلند و بالایی نیست اما با توجه به سگمنتی که خودرو در آن قرار دارد می تواند قابل قبول باشد.

میتسوبیشی میراژ

 

مشاهده و خرید سایر لوازم یدکی خودروهای میتسوبیشی: لوازم یدکی لنسر| لوازم یدکی ASX

 

میتسوبیشی میراژ ساخت کدام کشور است؟

میراژ خودرو ساخته شده و طراحی شده ژاپن می باشد که در سال 2014 طراحی این خودر انجام شده است و از 2015 به بعد به مرور وارد ایران شد که در بالا به بررسی کامل آن و واکنش ایرانیان به ابن ماشین پرداختیم. میتسوبیشی میراژ در حال حاضر در بازار ایران رقبایی مانند هیوندای i10 و کیا پیکانتو و با مبلغی بالاتر هیوندای I20 دارد.

سخن آخر

در بازار این روز های خودرو در ایران، میراژ رقیبانی مانند کیا پیکانتو، هیوندای i10 و MG3 دارد. واقعیت این است که به دلیل ابعاد بسیار کوچک، پیشرانه های ضعیف و قیمت های غیر منطقی هر سه این خودرو ها بازار دست دوم بسیار ضعیفی دارند و استقبال چندانی از آن ها در ایران انجام نشده است. میتسوبیشی میراژ کیفیت ساخت خوب و مصرف سوخت بسیار پایینی را به خریدار خود هدیه می دهد و ابعاد آن نیز برای ترافیک های داخل شهری بسیار مناسب است. اما اگر احتیاج ضروری ای به این موارد ندارید شاید خرید هاچ بکی بزرگتر، قدرتمند تر و با امکانات بیشتر مانند هیوندای i20 با قیمت مشابه بسیار کار عاقلانه تری باشد.

میتسوبیشی میراژ

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *